Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення та повідомляється таке.
Із положень ч. 1 ст. 40 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.
Органи місцевого самоврядування мають право на вимогу до замовника будівництва щодо пайової участі в розвитку інфраструктури населеного пункту з моменту заявлення останнім наміру щодо забудови відповідної земельної ділянки.
До пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не залучаються замовники у разі будівництва:
1) об’єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;
2) будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;
3) будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;
4) індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках;
5) об’єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів;
6) об’єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об’єктів соціальної інфраструктури;
7) об’єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;
8) об’єктів, передбачених Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, за рахунок коштів інвесторів;
9) об’єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об’єктів енергетики, зв’язку та дорожнього господарства (крім об’єктів дорожнього сервісу);
10) об’єктів у межах індустріальних парків на замовлення ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній індустріальних парків, учасників індустріальних парків.
Конкретизуються дані положення закону, зокрема, п. п. 4, 6 (які можуть стосуватися Вашої ситуації) у рішеннях органів місцевого самоврядування, а також відповідно до такого рішення – визначаються в істотних умовах договору про пайову участь, який виступає підставою для відповідної вимоги з боку органів місцевого самоврядування та підставою сплати коштів пайової участі.
Якщо в рішенні місцевої ради від сплати пайової участі звільняються замовники не тільки в разі будівництва, але й у випадку реконструкції об’єкта соціальної інфраструктури, то в такому разі слід зазначити:
Кафе є закладом (підприємством) ресторанного господарства (це випливає із п. 1.5 Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, які затверджено наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 р. № 219);
Підприємства (заклади) ресторанного господарства належать до розділу 5 додатка Е1 ДБН Б.1.1-Х:201Х;
Цей додаток Е1 належить до закладів, установ, підприємств обслуговування соціальної інфраструктури (р. 9 ДБН Б.1.1-Х:201Х);
Тому, оскільки цей заклад належить до об’єктів соціальної інфраструктури, існують підстави стверджувати про те, що на реконструкцію такого об’єкта буде поширюватися звільнення від сплати пайової участі (за умови наявності такого положення в рішенні органу місцевого самоврядування).
Те саме стосується застосування п. 4 ст. 40 Закону, на яку Ви посилаєтесь: таке положення діятиме за умови, що в рішенні органу місцевого самоврядування добудова житлового будинку буде прирівняна, як і реконструкція, до будівництва.
Якщо аналізувати, наприклад, відповідне рішення Київської міської ради, то можна дійти висновку, що реконструкція кафе не є підставою для звільнення замовника від сплати пайової участі (оскільки в цьому рішення перелік об’єктів соціальної інфраструктури істотно звужений).
З огляду на це, для остаточної відповіді на Ваше запитання рекомендуємо Вам надіслати нам для ознайомлення:
Рішення місцевої ради про затвердження порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у розвитку інфраструктури населеного пункту (або вкажіть назву населеного пункту, щоб ми могли самостійно ознайомитися із рішенням);
Договір про пайову участь, істотними умовами якого є: 1) розмір пайової участі; 2) строк (графік) сплати пайової участі; 3) відповідальність сторін.
Договір нам слід дослідити на предмет визначених у ньому обов’язків сторін щодо сплати пайової участі, оскільки відповідно до ч. 9 ст. 40 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором, а Ви вказали, що об’єкт уже введено в експлуатацію.
Після ознайомлення з даними документами ми зможемо Вам більш предметно відповісти на запитання.
Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: