Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення та повідомляється таке.
В Акті документальної позапланової виїзної перевірки вказано, що за результатами проведеної перевірки з питань неподання звіту про контрольовані операції за 2015 рік було донараховано штраф у розмірі 365 400, 00 грн. Дана сума штрафу була визначена в податковому повідомленні-рішенні від 07 вересня 2016 року. Підприємством цей штраф було сплачено.
Відповідно до пункту 120.3 Податкового кодексу неподання платником податків звіту про контрольовані операції (уточнюючого звіту) та/або документації з трансфертного ціноутворення або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу (штрафів) у розмірі 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, - у разі неподання звіту про контрольовані операції. Відповідно до ЗУ «Про Державний бюджет України на 2015 рік» з 1 січня 2015 року розмір прожиткового мінімуму для працездатної особи складав 1218 грн. Таким чином, сума, яку було нараховано = 1218 х 300 (за п. п. 120.3 ПК України) = 365400 грн. Саме така сума була визначена податковими органами.
Відповідно до абзацу 5 п. п. 120.3 Податкового кодексу України сплата таких фінансових санкцій (штрафів) не звільняє платника податків від обов’язку подання звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення. Таким чином, факт сплати 365 400 грн не звільнив Вас від обов’язку подання звіту про контрольовані операції.
В силу положення абзацу 6 п. п. 120.3 Податкового кодексу України неподання платником податків звіту про контрольовані операції (уточнюючого звіту) та/або документації з трансфертного ціноутворення після спливу 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати штрафу (штрафів), передбаченого цим пунктом, - тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожен календарний день неподання звіту про контрольовані операції (уточнюючого звіту) та/або документації з трансфертного ціноутворення.
Таким чином, дане положення Податкового кодексу України свідчить про наявність підстав для сплати штрафу за неподання звіту про контрольовані операції, про що стверджують у податкових органах.
Відповідно до додатка 11 до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Мінфіну від 28.12.2015 № 1204 (форма повідомлення-рішення "ПС"), сума штрафних (фінансових) санкцій (штрафу), що визначена у цьому податковому повідомленні-рішенні, підлягає сплаті протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання цього податкового повідомлення-рішення (у разі проведення адміністративного або судового оскарження – протягом десяти календарних днів, що настають за днем узгодження). Враховуючи зазначене, якщо платник податків (після застосування до нього штрафних санкцій, визначених абзацами першим-четвертим п. 120.3 ст. 120 Кодексу), продовжує не виконувати свій обов'язок із подання звіту про КО/документації з ТЦ, контролюючий орган повинен застосувати штрафні санкції, визначені абзацами шостим та сьомим п. 120.3 ст. 120 Кодексу, що розраховуються за кожний календарний день неподання звітності, розпочинаючи з 41 -го календарного дня після дня отримання податкового повідомлення-рішення платником – у випадку, якщо платник податків сплатив штраф за неподання податкової звітності (невключення всіх операцій до звіту).
Таким чином, розрахунок суми штрафних санкцій відбувається в розмірі 5 розмірів прожиткового мінімуму (1218 грн на 01.01.2015 року) за кожен календарний день прострочення подання звіту, починаючи з 41 календарного дня від отримання ППР, якщо платник податків сплатив штраф за неподання податкової звітності.
Отже, підстави нарахування штрафних санкцій податковими органами наявні в силу викладеного вище. Оскаржувати рішення податкових органів у подальшому буде можливо:
при неправильному розрахунку суми штрафних санкцій (їх завищенні);
при вчиненні процедурних порушень представниками податкових органів під час прийняття рішень, зокрема, це стосується податкового повідомлення-рішення.
З огляду на це, рекомендуємо Вам надіслати нам отримане з податкової інспекції ППР, щоб ми могли вивчити його на предмет наявності чи то помилок у розрахунку штрафних санкцій, чи то процедурних помилок.
Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: