ПОТРІБНА ПОРАДА ЮРИСТА?

ЗАМОВТЕ КОНСУЛЬТАЦІЮ В BITLEX

Замовити консультацію

У 2015 році нашим підприємством було вибито чек по РРО на суму 161 гривня. У декларації про доходи за рік я вказав, що зароблено 0, чистий дохід 0. Однак в податкову прийшов звіт звірки, в якому зазначено, що 161 грн не збігається з декларацією. У мене інспектор запитала , я повідомив, що уточню цю інформацію. Я міг би підтвердити цей дохід витратою, однак оскільки ми заробили 0, в 2015 році ми могли не платити ЄСВ, бо перебуваємо на загальній системі, а при нульовому доході можна було не платити (зараз інакше). У пенсійний фонд ми так само не платили, тому що заробили 0 (працювали на збиток). Нам категорично не вигідно говорити, що була операція на 161 грн, але ми її витратили, (наприклад, оплатили за світло). І ось спало на думку повідомити їм, що ця операція була проведена помилково продавцем-стажистом, або запропонуйте, будь ласка, свій варіант, але нам потрібно виключити будь-які неприємні наслідки. При цьому підкажіть, будь ласка, якщо продавець невірно вибив чек, як його анулювати? РРО нового зразка (щовечора все відправляється в податкову).

Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення та повідомляється таке.

Варто звернути увагу, що відповідно до підпункту 80.2.4 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України неподання суб'єктом господарювання в установлений законом строк обов'язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками є підставою для проведення фактичної перевірки контролюючими органами.

Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), дія якого поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Відповідно до вимог пунктів 1, 2, 13 статті 3 Закону № 265 суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані:

- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;

- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість.

Скасування помилково проведеної через реєстратор розрахункових операцій (ділі – РРО) суми розрахунку регламентується пунктом 7 наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» від 14.06.2016 № 547.

Скасувати таку операцію можна шляхом реєстрації від'ємної суми.

Якщо алгоритм роботи РРО не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам'яті від'ємних сум розрахунків, то:

  • дозволяється реєструвати видачу коштів (скасування помилкової суми) за допомогою операції "службова видача";
  • забороняється реєструвати через РРО від'ємні суми з використанням операції "сторно".

Такі самі дії потрібно вчинити й тоді, коли необхідно видати кошти у разі повернення товару (відмови від послуги).

Якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів.

В акті необхідно зазначити:

  • дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги);
  • відомості про товар (послугу);
  • суму виданих коштів;
  • номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).

Такий самий акт складається при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку. В акті вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа.

Конкретної форми такого акта не наведено в законодавстві.

Разом з тим суб’єкти господарювання зобов’язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії суб'єкта господарювання і зберігаються протягом трьох років. У разі відсутності у суб'єкта господарювання бухгалтерії зазначені акти підклеюються до останньої сторінки відповідної книги обліку розрахункових операцій.

До того ж в Інструкції щодо заповнення Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за формою № ЗВР-1, затвердженій наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, вказується: у графі 8 записується загальна сума коштів, виданих при поверненні товару (рекомпенсації послуги тощо). Якщо протягом звітного місяця через розрахункову книжку були зареєстровані помилково введені суми, то ці суми не включаються до граф 3-8.

За бажанням суб'єкта господарювання до Звіту можна додати пояснювальну записку щодо помилково введених сум.

Отже, Порядок виправлення помилково проведеної суми розрахунку через РРО передбачений законодавством. Однак, як випливає зі змісту дій, які необхідно при цьому вчинити, складати відповідний акт потрібно відразу після помилково проведеної операції. Звичайно, можна спробувати скласти такий акт «задньою датою» і прикріпити до книги обліку розрахункових операцій. Інших варіантів ми не вбачаємо.

Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: