ПОТРІБНА ПОРАДА ЮРИСТА?

ЗАМОВТЕ КОНСУЛЬТАЦІЮ В BITLEX

Замовити консультацію

Чи можете мені підказати порядок оскарження рішення ДФС?

Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення та повідомляється таке.

Процедура оскарження податкових повідомлень - рішень контролюючих органів передбачена у  статті 56 Податкового кодексу України (далі – ПК України).

Слід зазначити, що протягом 10 днів таке податкове зобов’язання вважатиметься не узгодженим, а надалі воно трансформується у грошове зобов’язання, яке може мати низку несприятливих наслідків, у тому числі нарахування пені та можливість звернення Вашого майна як податкової застави у випадку непогашення податкового боргу. Тому діяти необхідно з точним дотриманням строків та процедури.

Відповідно до згаданої вже статті 56 ПК України існує два порядки оскарження податкових повідомлень - рішень контролюючих органів: адміністративний і судовий.

Згідно з адміністративним порядком податкове повідомлення - рішення оскаржується до вищого контролюючого органу. Тобто якщо таке рішення було прийняте податковою інспекцією, то оскаржувати варто до Головного управління ДФС в області; якщо ж таке рішення прийняло Головне управління ДФС в області, то оскаржувати потрібно до центрального органу – Державної фіскальної служби України.

Процесуально Ви повинні подати скаргу на дії контролюючого органу нижчого рівня. Окрім того, Вам обов’язково слід повідомити контролюючий орган, який визначив суму грошового зобов'язання (прийнято оскаржуване рішення), про оскарження його повідомлення - рішення, інакше Ваша скарга не розглядатиметься і Ви пропустите строк на оскарження. Наразі таким строком є 10 днів з моменту отримання Вами зазначеного рішення.

Стосовно самого терміну оскарження контролюючий орган повинен надати відповідь протягом 20 діб. Якщо контролюючий орган не надає відповідь на скаргу протягом зазначеного терміну, скарга вважається задоволеною. Орган контролю має право продовжити термін розгляду скарги платника до 60 діб (за додаткові 40 днів пеня не нараховується), але при цьому повідомити платника про продовження протягом 20 діб з дня надходження такої скарги. Протягом всього терміну оскарження нараховується пеня. Якщо скарга задоволена, пеня скасовується.

При цьому правомірність доведення правильності нарахуванням Вам штрафних санкцій покладається на контролюючий орган. Рішення, яке ви отримаєте від ДФС України, є остаточним і подальшому оскарженню в адміністративному порядку не підлягає. Разом з тим, якщо Ваш штраф не буде скасовано, Ви маєте право на оскарження в судовому порядку.

Звертатися Вам необхідно до місцевого адміністративному суду з позовною заявою, якому підсудна Ваша справа відповідно до Кодексу адміністративного судочинства. При цьому щодо строків початку оскарження в судовому порядку в законодавстві існує певна колізія. Пункт 56.19 статті 56 ПК України надає місячний строк з моменту закінчення процедури адміністративного оскарження, а пункт 56.18 цією статті надає можливість застосувати строки давності, визначені статтею 102 ПК України, що фактично дає можливість застосувати строк у 3 роки для процедури судового оскарження. Податкове зобов’язання вважається узгодженим з моменту закінчення строків на оскарження в суді першої інстанції або набрання законної сили рішення суду апеляційної інстанції.

Отже, Ви можете або звернутися до Державної фіскальної служби України зі скаргою та ОБОВ’ЯЗКОВИМ повідомленням органу, який прийняв оскаржуване рішення, або відразу звернутися до окружного адміністративного суду з позовом.

Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: