Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення й повідомляється таке.
Стосовно питання про зміни розмірів чи скасування розцінок. Питання щодо оплати праці врегульоване нормами чинного трудового законодавства, зокрема, Кодексу законів про працю України. Так, відповідно до положень цього акта питання, які стосуються форм і систем оплати праці, норм праці, розцінок та інших передбачених положеннями законодавства виплат, вирішуються підприємством чи іншою організацією самостійно.
Відповідні позиції повинні міститися в тексті колективного договору. В той же час, ці положення повинні відповідати нормам законодавства, а також генеральній угоді чи положенням галузевої угоди. Власником чи іншим органом, який має відповідні повноваження (це визначається в установчих документах) встановлюються:
1) Розміри тарифних ставок (окладів);
2) Розміри надбавок;
3) Розміри доплат та премій;
4) Інші виплати.
Однак слід врахувати, що питання умов введення розцінок та інших виплат, а також питання, що стосуються розмірів (наприклад, розцінок) виплат мають погоджуватися із первинною профспілковою організацією. Це означає, що в односторонньому порядку на основі власного рішення власник не може змінити показники оплати праці на ті, які погіршують умови, встановлені законодавчими актами, установчими документами та іншими локальними актами.
Щодо ставок оподаткування доходів (заробітної плати).
Заробітна плата як дохід особи підлягає оподаткуванню відповідно до положень Податкового кодексу України.
До заробітної плати інвалідів застосовується цілий ряд пільг, зокрема, має місце застосування податкової соціальної пільги, утримання та сплата роботодавцем єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
У той же час необхідно враховувати групу інвалідності людини. Так, наприклад, особі, яка є інвалідом першої або другої групи (у тому числі з дитинства) передбачена податкова соціальна пільга в розмірі 150% від загальної пільги (50% прожиткового мінімуму для працездатної особи на 1 січня звітного року). Для платника податків, який утримує двох чи більше дітей віком до вісімнадцяти років, у розрахунку на кожну дитину передбачена податкова соціальна пільга, що дорівнює 100 відсоткам суми загальної пільги. Таким чином, в кожному окремому випадку треба враховувати конкретні обставини платника податків.
Отже, в односторонньому порядку роботодавець не може змінити розцінки на продукцію чи інші показники оплати праці (без погодження первинної профспілкової організації). Що стосується особливостей оподаткування заробітної плати, то вони описані вище.
Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: