ПОТРІБНА ПОРАДА ЮРИСТА?

ЗАМОВТЕ КОНСУЛЬТАЦІЮ В BITLEX

Замовити консультацію

Купували тур на Шрі Ланку з пересадкою в Дубаї. Авіаперевезення здійснювалося компанією flydubai. Рейс з Києва затримали, і після прибуття ми почали шукати реєстрацію на Коломбо. Підійшовши до стійки в 22:55 перед нами було 2 пари туристів - 4 людини. Першу пару пропустили. Пара перед нами подала документи менеджеру з ім'ям Адам, він їм сказав, що у них проблема. Далі ми зрозуміли, що у пари перед нами проблема з документами, так як менеджер за стійкою почав кудись дзвонити і щось з'ясовувати, диктуючи їх прізвища по буквах. Ми показували квитки і наші посадочні талони, які ми отримали ще в Києві на реєстрації, але на нас ніхто не звертав уваги. Відповідь - один-момент! Далі менеджер Адам сказав, що ми і та пара повинні купити нові квитки ціною по 1200 Дерхам за двох, так як реєстрація закінчилася. Ми попрямували в обмінний пункт і обміняли 320 $. Забравши по 1200 Дерхам з нас і тієї пари, Адам пішов і через 20 хвилин приніс нові квитки на рейс Дубаї-Мале-Коломбо (вони у нас є в наявності). Ми перший раз летіли двома літаками до місця свого відпочинку і погано володіємо англійською мовою. Ми розгубилися і змушені були заплатити, так як боялися залишитися в аеропорту на невизначений термін. Чому нас ніхто не шукав в аеропорту, не було ніяких оголошень з нашими прізвищами, адже ми вже були зареєстровані на рейс. Чому люди перед нами, яких ми бачили і стояли за ними полетіли вчасно, а ми залишилися через те, що літак Київ-Дубаї спочатку затримався, а стикування між рейсами мінімальне і сталася якась заминка на стійці реєстрації через інших туристів. Чому наш багаж прилетів разом з нами на іншому літаку. Багаж вони встигли вивантажити з літака і завантажити в інший літак, на якому нам довелося летіти, а нас впустити в літак відмовились. Підкажіть, як розібратися в даній ситуації та повернути кошти?

Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення та повідомляється таке.

Відповідно до Умов перевезення пасажирів і багажу компанії flydubai, може бути здійснена затримка\відміна рейсів (ст.9.1 «Возможно, нам придется изменить время вылета вашего рейса и/или отправления или аэропорт назначения после выдачи вашего подтверждения бронирования….»). При цьому у ст. 9.2 зазначено, що «если вылет рейса задерживается менее чем на три часа, компенсация или возврат средств производится не будут». Також, у ст. 9.3 зазначено «Если вам отказано в посадке на рейс, на который у вас есть действительное подтверждение бронирования, вы будете иметь право улететь ближайшим доступным рейсом, на борту которого вам будут предложены напитки и другие услуги в зависимости от времени суток и проведенного времени до следующего рейса. Вы также получите возмещение на общую сумму вашего бронирования в виде ваучера. Это правило не применяется, если мы отказываем вам в перевозке по причинам, указанным в настоящих условиях перевозки (смотрите, например, статьи 6 и 7).». Виходячи з того що у ст. 6 d) зазначено, що «Вы должны явиться на посадку не позднее, чем за 45 минут до запланированного времени вылета вашего рейса. Если вы явитесь на посадку после установленного времени, вам может быть отказано в перевозке», а у ст. 6 е) Мы не будем нести ответственность за любые потери или расходы в результате вашей неспособности в полной мере выполнять требования данной статьи 6.Виходячи з вищезазначеного, працівник (Адам) діяв правомірно.Відповідно до ст.19 Монреальської конвенції «Перевізник несе відповідальність за шкоду, заподіяну внаслідок затримки в повітряному перевезенні пасажирів, багажу або вантажу. Однак перевізник не несе відповідальності за шкоду, заподіяну внаслідок затримки, якщо доведе, що він, його службовці та агенти вжили всіх заходів, які могли б бути необхідними для того, щоб уникнути шкоди, або що для нього чи для них було неможливо вжити таких заходів.»

При цьому у ст. 22 даної конвенції передбачені межі відповідальності перевізника « 1. У випадку шкоди, заподіяної внаслідок затримки під час перевезення пасажирів, про яку йдеться в статті 19, відповідальність перевізника стосовно кожного пасажира обмежується сумою 4150 спеціальних прав запозичення.»

Звертаємо Вашу увагу, що так як в Умовах перевезення пасажирів і багажу компанії flydubai є застереження про їх відповідальність, то положення Повітряного кодексу України застосовуватись не будуть (див. ст. 15.6 Умов перевезення пасажирів і багажу компанії flydubai).

Отже, виходячи з вищенаведеного, рекомендуємо Вам такий порядок дій:

  1. Звернутися з офіційним запитом до компанії flydubai, з детальним описом ситуації та проханням відшкодувати шкоду. До такого запиту потрібно буде додати копії квитків, а запит надіслати цінним листом з повідомленням про вручення та описом вкладення.
  2. У випадку відмови компанії flydubai відшкодовувати збитки в договірному порядку, звернутися до суду з позовом про відшкодування шкоди, з обов’язковим прикріпленням до позову відмови на запит.

Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: