ПОТРІБНА ПОРАДА ЮРИСТА?

ЗАМОВТЕ КОНСУЛЬТАЦІЮ В BITLEX

Замовити консультацію

Допоможіть, будь ласка, розібратися в такій ситуації: я купила болгарку в супермаркеті. Нею працював майстер, після чого вона перестала добре працювати (спочатку впали обороти, потім знову нормально, а сьогодні зранку знову погано). Ми поїхали в супермаркет повернути її, проте нас відправили на експертизу в сервісний центр, щоб вони зробили висновок, що ми не розбирали її. Сервісний центр написав, що болгарка справна, позаяк вона не увесь час погано працює, а тільки після навантаження, чого їм дочекатися не вдалося. У супермаркеті нам сказали, що болгарка робоча, але нетоварного вигляду (в пилу) тому повернення не буде. Як мені діяти в цій ситуації?

Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення та повідомляється таке.

ПОВЕРНЕННЯ НЕЯКІСНОГО ТОВАРУ

Відповідно до законодавства України у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач у порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Відповідно до Цивільного кодексу України, якщо на товар не встановлений гарантійний строк або строк придатності, вимога у зв'язку з його недоліками може бути пред'явлена покупцем за умови, що недоліки були виявлені протягом розумного строку, але в межах двох років, а щодо нерухомого майна – в межах трьох років від дня передання товару покупцеві, якщо договором або законом не встановлений більший строк.

Окрім цього, Ви можете звернутись у територіальний підрозділ служби захисту прав споживачів із заявою про порушення Ваших прав. При цьому неналежна якість товару має бути підтверджена експертизою: якщо сервісний центр таке підтвердження не надасть, то Ви можете звернутись до незалежного експерта про проведення такої експертизи за Ваш кошт. За таких обставин (якщо буде підтверджено неналежну якість товару) Ви зможете не лише повернути товар, а й отримати відшкодування від магазину за експертизу (наприклад, у судовому порядку).

ПОВЕРНЕННЯ ТОВАРУ НАЛЕЖНОЇ ЯКОСТІ

Якщо припустити, що Ваш товар є належної якості, то для його повернення необхідно виконати низку умов, що визначені у статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів».

Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Виходячи з того, що Ви користувалися товаром та його товарний вид не збережено, то повернути такий товар (якщо товар належної якості) неможливо.

Таким чином, у ситуації, що склалась, ми рекомендуємо:

  • звернутися в магазин із письмовою заявою про розірвання договору та повернення коштів \ або вимагати заміни товару. При цьому рекомендуємо подавати заяву у двох екземплярах: один із яких залишається у магазині, а на другому робиться відмітка про прийняття і віддається Вам;
  • Ви можете звернутись до територіального підрозділу служби захисту прав споживачів із заявою про порушення Ваших прав. При цьому рекомендуємо подавати заяву у двох екземплярах: один із яких залишається у Службі захисту прав споживачів, а на другому робиться відмітка про прийняття і віддається Вам;
  • у випадку відмови повертати кошти або обмінювати товар ми рекомендуємо звертатися до суду за захистом свого порушеного права.

Наша компанія може допомогти Вам скласти заяву в магазин та при необхідності заяву до суду та \ або представляти Ваші інтереси у суді.

Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: