Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення та повідомляється таке.
Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:
1) захист своїх прав державою;
2) належну якість продукції та обслуговування;
3) безпеку продукції;
4) необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
5) відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону;
6) звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав;
7) об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).
Споживачі також мають інші права, встановлені законодавством про захист прав споживачів.
Цивільний кодекс України передбачає два види шкоди, які можуть бути заподіяні пацієнту при наданні неякісних медичних послуг: матеріальну і моральну.
Матеріальна відшкодовується згідно зі статтею 1166 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України), якщо вона завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим чи майновим правам, а також майну пацієнта.
Відповідно до статті 1167 ЦК України моральна шкода відшкодовується, якщо вона завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю за наявності вини особи, яка її завдала. Моральною шкодою вважають втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб. Крім того, вона полягає у фізичному болю, якого особа зазнавала внаслідок неналежної медичної допомоги, або завданому під час “виправлення” медичної помилки (наприклад, при видаленні неправильно лікованого стоматологом зуба та вимушеному подальшому протезуванні). Передбачено, що в такому випадку відшкодування проводить юридична особа (лікарня, інший медичний заклад) або фізична (державний лікар або лікар, який здійснює приватну медичну практику чи підприємницьку діяльність на підставі ліцензії на медичну практику).
Перш за все необхідно мати підтвердну документацію на руках, потім встановити причинно-наслідковий зв'язок, який підтвердить, що шкода завдана саме цим лікарем та його діями.
Проте, оскільки у Вас немає доказів (чек, запис у карточку), тим більше пройшло вже 2 роки, довести щось надзвичайно складно, якщо взагалі можливо.
Тому Ви можете звернутися до суду, поскаржитись до державних органів, але шанси досягнути позитивного результату надзвичайно малі.
Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: