ПОТРІБНА ПОРАДА ЮРИСТА?

ЗАМОВТЕ КОНСУЛЬТАЦІЮ В BITLEX

Замовити консультацію

Два роки назад звернулась до стоматолога в приватну клініку з метою запломбувати зуб. Лікар (кандидат медичних наук) почистив канали, запломбував і сказав, що можна йти. Оплатила 1500 гривень. Чек не видали і в карточку запис не зробили, що я вже зрозуміла потім, позаяк була шокована сумою. Через два роки, тобто зараз, я відчула ниючий біль, на другий день прокинулась з опухлою щокою, пішла до стоматолога, сказали що недолікований. Зробили знімок, а там виявився зламаний інструмент в корені каналу і ще один канал, який взагалі не запломбований. Зараз маю дуже опухле лице, болі до крику, кісту, яка переростає в гайморову пазуху. Сказали, найкращий варіант видалити. Мені 22 роки, а цей зуб досить важливий для мене, я на лікування витратила вже більше 2000 гривень, імплантат коштує близько 10 000 гривень. Таких грошей не маю. Скажіть, будь ласка, чи має цей лікар нести відповідальність за це? Працюю медсестрою і маю невелику зарплатню. Тому побоююсь, що без коштів нічого не вийде. Підкажіть, будь ласка, куди можна звернутись?

Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення та повідомляється таке.

Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Згідно з частиною першою статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:

1) захист своїх прав державою;

2) належну якість продукції та обслуговування;

3) безпеку продукції;

4) необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);

5) відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону;

6) звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав;

7) об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

Споживачі також мають інші права, встановлені законодавством про захист прав споживачів.

Цивільний кодекс України передбачає два види шкоди, які можуть бути заподіяні пацієнту при наданні неякісних медичних послуг: матеріальну і моральну.

Матеріальна відшкодовується згідно зі статтею 1166 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України), якщо вона завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим чи майновим правам, а також майну пацієнта.

Відповідно до статті 1167 ЦК України моральна шкода відшкодовується, якщо вона завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю за наявності вини особи, яка її завдала. Моральною шкодою вважають втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб. Крім того, вона полягає у фізичному болю, якого особа зазнавала внаслідок неналежної медичної допомоги, або завданому під час “виправлення” медичної помилки (наприклад, при видаленні неправильно лікованого стоматологом зуба та вимушеному подальшому протезуванні). Передбачено, що в такому випадку відшкодування проводить юридична особа (лікарня, інший медичний заклад) або фізична (державний лікар або лікар, який здійснює приватну медичну практику чи підприємницьку діяльність на підставі ліцензії на медичну практику).

Перш за все необхідно мати підтвердну документацію на руках, потім встановити причинно-наслідковий зв'язок, який підтвердить, що шкода завдана саме цим лікарем та його діями.

Проте, оскільки у Вас немає доказів (чек, запис у карточку), тим більше пройшло вже 2 роки, довести щось надзвичайно складно, якщо взагалі можливо.

Тому Ви можете звернутися до суду, поскаржитись до державних органів, але шанси досягнути позитивного результату надзвичайно малі.

Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: