ПОТРІБНА ПОРАДА ЮРИСТА?

ЗАМОВТЕ КОНСУЛЬТАЦІЮ В BITLEX

Замовити консультацію

23.10.2015 ми звернулися в магазин, в їхній меблевий відділ і замовили ліжко. Зупинили свій вибір на розмірі 180х200 см, колір "Венге", масло (замість лаку). Сплатили картою за програмою ПриватБанку "Оплата частинами". Нам дали чек (без договору) із зазначенням розмірів, кольору, і покриття меблів, уточнили адресу доставки, і дату доставки товару: 5 грудня. 6 грудня я звернулася за вказаним телефоном в магазин, дізнатися, коли буде доставлено ліжко. Мені повідомили, що в цей день вони не зможуть мені повідомити, тому що не працює склад, і попросили почекати до завтра. На наступний день мені передзвонила продавець і сказала, що не змогла знову додзвонитися на склад, і попросила почекати до п'ятниці. У четвер після обіду передзвонила директор салону і повідомила, що доставка буде завтра, тобто в п'ятницю з 17 до 18. Ліжко доставили досить пізно близько восьмої вечора (у мене 8-місячна дитина, тому для мене важливим був час). Ми з чоловіком розпакували, оглянули на наявність можливих вм'ятин і подряпин, такі не виявлені, розрахувалися зі службою доставки. Оглядаючи детальніше частини ліжка, я виявила, що боковини за покриттям не збігаються з узголів'ям ліжка: вони були полаковані. Оскільки було пізно, я на наступний день звернулася в магазин з питанням, чи так повинно бути, адже вони не схожі, мені відповіли: «Так і повинно бути». Мене ця відповідь не зовсім влаштувала і я звернулася на завод по електронній пошті з таким же питанням. Мені прийшла відповідь, що якщо узголів'я – масло, то і боковини повинні бути в маслі. Як мені боротися з магазином? Згідно із законом я маю право на заміну, належної якості, при цьому товар можна вважати як той, що не підлягає обміну, як пиломатеріал. Підкажіть, як бути?

Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення і повідомляється таке.

Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на захист своїх прав державою; належну якість продукції та обслуговування; безпеку продукції; необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця); відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством; звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав; об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

Захист прав споживачів здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади в сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи і установи, які здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування відповідно до законодавства, а також суди.

Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня покупки. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Відзначимо, що ліжко не можна розглядати як пиломатеріал, можливо, воно і зроблене з дерева, але належить до зовсім іншої групи товарів.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та в строки, встановлені законодавством, має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та в строки, встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил або договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Підсумовуючи, можна зробити висновок, що у Вашому випадку є порушення з боку продавця, Вам необхідно написати заяву адресовану продавцю з чіткими вимогами на основі закону, в чому ми Вам можемо допомогти!

Якщо Ваші вимоги про відшкодування грошей або про заміну неякісного товару якісним не були почуті, потрібно звертатися до вищих інстанцій.

Якщо продавець відмовляється задовольнити Ваші вимоги, Ви можете захистити свої права і інтереси в судовому порядку, звернутися в громадську організацію із захисту прав споживачів, написати скаргу до спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів.

Ми готові надати Вам всебічну юридичну допомогу!

Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: