ПОТРІБНА ПОРАДА ЮРИСТА?

ЗАМОВТЕ КОНСУЛЬТАЦІЮ В BITLEX

Замовити консультацію

Що робити в разі купівлі товару неналежної якості?

depositphotos_119498984_stock_illustration_woman_upset_by_a_parcel.jpg

Якщо ви придбали товар неналежної якості - ви маєте право вимагати пропорційного зменшення ціни товару. Якщо ж такий варіант вас не влаштовує - можна вдатися до вимоги безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк або відшкодування витрат на усунення недоліків товару. Товар неналежної якості також може підлягати обміну протягом гарантійного терміну, що зазвичай відзначається в документах, що додаються до продукції.

На що має право покупець при виявленні недоліків товару?

У разі виявлення недоліків товару з вини виробника протягом встановленого гарантійного строку покупець має право:

  • Вимагати повернення коштів, витрачених на покупку товару, розірвавши при цьому договір (якщо договір існує).
  • Вимагати заміни товару на такий же, або аналогічний, якщо такий є у продавця.

Наявність недоліків або факт фальсифікації підтверджується висновком експертизи, яка повинна бути проведена протягом трьох днів з дня одержання від споживача письмової згоди на цю дію. Експертиза проводиться за рахунок продавця. Однак якщо висновком експертизи буде доведено, що недоліки виникли внаслідок порушення споживачем встановлених правил використання, зберігання або транспортування, вимоги споживача не будуть задоволені, а сам споживач буде зобов'язаний відшкодувати продавцю витрати на проведення експертизи.

Для здійснення дій, пов'язаних з поверненням або обміном товарів, необхідно:

  • З'ясувати, чи не відноситься даний товар до переліку товарів, які не підлягають обміну або поверненню (наприклад, лікарські препарати, продовольчі товари, друковані видання, парфумерія, білизна і т.д.). Перелік таких товарів затверджено в додатку 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів»» від 19 березня 1994 №172. Також просимо звернути Вашу увагу на те, що законодавець не ототожнює поняття «продовольчий» продукт і «харчовий» продукт. У разі придбання непридатних до використання харчових продуктів законодавство передбачає обов'язок продавця замінити їх або повернути споживачеві сплачені ним гроші.
  • Мати явні докази придбання конкретного товару у конкретного продавця. Як правило, такі докази надаються у вигляді чека (якщо його немає, можна пред'явити що-небудь на зразок накладної). Для товарів, на які встановлюється гарантійний термін, для підтвердження гарантійного терміну повинен бути в наявності технічний паспорт (або інший документ, який його замінює) з позначкою про дату продажу.
  • Визначитися, яку саме претензію покупець хоче пред'явити і чи має ця претензія ознаки визначеного законодавством поняття «товар належної якості».

Існує також поняття «істотний недолік товару». Це недолік, який робить неможливим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника / продавця / виконавця, і після усунення якого проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

  • Він взагалі не може бути усунутий.
  • Його усунення потребує понад 14-ти календарних днів.
  • Він істотно робить товар абсолютно не таким, яким він передбачений в договорі.

Також відзначимо, що в разі виявлення споживачем недоліку, який не відповідає критеріям поняття «істотного недоліку», але якщо цей товар не відповідає загальноприйнятим вимогам, які пред'являються до нього, то протягом гарантійного терміну споживач має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни товару;
  • безоплатного усунення недоліку в розумний термін;
  • відшкодування витрат на усунення недоліку товару.

Крім того, якщо споживач під час ремонту вимагатиме в письмовій формі товар аналогічної марки (артикулу, моделі, модифікації), то продавець зобов'язаний виконати таке прохання. Крім цього, покупець може зажадати і доставку товару аналогічної марки.

Куди звертатися, якщо продавець продав товар неналежної якості?

Існує кілька установ, в які ви можете звернутися. Природно, однією з них є суд, який знаходиться за місцем проживання, місцем завдання шкоди або виконання договору. Для подачі позовної заяви необхідні такі документи:

  • Копія звернення до продавця.
  • Висновок експертизи про невідповідність товару встановленим вимогам якості.
  • Копія документа, який свідчить про факт придбання товару.
  • Копія технічного паспорта.

Якщо ж ви хочете уникнути судового розгляду, то можна звернутися в Державну службу України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів у відповідному регіоні. У разі порушення продавцем прав споживача останній має право звернутися до уповноваженого органу з усним, електронним або письмовим зверненням (скаргою). Звертаємо увагу на той факт, що в суді вирішується питання і моральної компенсації в зв'язку з продажем товару неналежної якості.

Для того, щоб здійснити дану процедуру, будуть потрібні такі документи:

  • Копія звернення до суб'єкта господарювання.
  • Копія документа, який свідчить про факт придбання товару.
  • Висновок експертизи про невідповідність товару зазначеним вимогам якості.

Відзначимо, що термін розгляду такого звернення становить один місяць з дня одержання органом даного звернення. Якщо протягом місяця не вдалося вирішити питання про порушення, продавець встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється заявнику. При цьому загальний термін вирішення не може перевищувати 45 днів. Якщо в громадянина, який звернувся зі скаргою є пільги, то таке звернення розглядається в першочерговому порядку.

consultation price drop

Можливо, Вас зацікавлять такі cтатті: