Якщо ви придбали товар неналежної якості - ви маєте право вимагати пропорційного зменшення ціни товару. Якщо ж такий варіант вас не влаштовує - можна вдатися до вимоги безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк або відшкодування витрат на усунення недоліків товару. Товар неналежної якості також може підлягати обміну протягом гарантійного терміну, що зазвичай відзначається в документах, що додаються до продукції.
На що має право покупець при виявленні недоліків товару?
У разі виявлення недоліків товару з вини виробника протягом встановленого гарантійного строку покупець має право:
Наявність недоліків або факт фальсифікації підтверджується висновком експертизи, яка повинна бути проведена протягом трьох днів з дня одержання від споживача письмової згоди на цю дію. Експертиза проводиться за рахунок продавця. Однак якщо висновком експертизи буде доведено, що недоліки виникли внаслідок порушення споживачем встановлених правил використання, зберігання або транспортування, вимоги споживача не будуть задоволені, а сам споживач буде зобов'язаний відшкодувати продавцю витрати на проведення експертизи.
Для здійснення дій, пов'язаних з поверненням або обміном товарів, необхідно:
Існує також поняття «істотний недолік товару». Це недолік, який робить неможливим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника / продавця / виконавця, і після усунення якого проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:
Також відзначимо, що в разі виявлення споживачем недоліку, який не відповідає критеріям поняття «істотного недоліку», але якщо цей товар не відповідає загальноприйнятим вимогам, які пред'являються до нього, то протягом гарантійного терміну споживач має право вимагати:
Крім того, якщо споживач під час ремонту вимагатиме в письмовій формі товар аналогічної марки (артикулу, моделі, модифікації), то продавець зобов'язаний виконати таке прохання. Крім цього, покупець може зажадати і доставку товару аналогічної марки.
Куди звертатися, якщо продавець продав товар неналежної якості?
Існує кілька установ, в які ви можете звернутися. Природно, однією з них є суд, який знаходиться за місцем проживання, місцем завдання шкоди або виконання договору. Для подачі позовної заяви необхідні такі документи:
Якщо ж ви хочете уникнути судового розгляду, то можна звернутися в Державну службу України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів у відповідному регіоні. У разі порушення продавцем прав споживача останній має право звернутися до уповноваженого органу з усним, електронним або письмовим зверненням (скаргою). Звертаємо увагу на той факт, що в суді вирішується питання і моральної компенсації в зв'язку з продажем товару неналежної якості.
Для того, щоб здійснити дану процедуру, будуть потрібні такі документи:
Відзначимо, що термін розгляду такого звернення становить один місяць з дня одержання органом даного звернення. Якщо протягом місяця не вдалося вирішити питання про порушення, продавець встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється заявнику. При цьому загальний термін вирішення не може перевищувати 45 днів. Якщо в громадянина, який звернувся зі скаргою є пільги, то таке звернення розглядається в першочерговому порядку.
Можливо, Вас зацікавлять такі cтатті: