Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення та повідомляється таке.
Відповідно до частини третьої статті 27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.
Тимчасово, у період з 01 січня 2016 року по 31 грудня 2016 року, максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати 10 740 гривень.
Відповідно до підпункту 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує десять розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року, - у частині такого перевищення, а також пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.
Положення цього підпункту не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
У листі ДФС від 02 березня 2016 року № 2313/А/99-99-17-03-03-14 зазначається, що в Законі № 909-19 «Про внесення змін у Податковий кодекс України та деякі законодавчі акти України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень до 2016 року» від 24.12.2015 прописані нововведення щодо оподаткування пенсій.
Згідно з документом з 1 січня 2016 року застосовується єдина ставка податку на доходи фізичних осіб у розмірі 15 % бази щодо перевищення суми пенсії, яка прописана в підпункту 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 розділу IV Податкового кодексу, що отримується платником податку з Пенсійного фонду України.
Не обкладається податком пенсія, розмір якої в розрахунку на місяць не перевищує 3 розмірів мінімальної заробітної плати (у 2015 році – 3654 грн, а в 2016 році – 4134 грн). Якщо платник податку отримує пенсію більше зазначеної суми, то він повинен сплатити 15 % податку на дохід. Не оподатковуються пенсії, призначені окремим категоріям громадян, згідно з підпунктом 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу.
При цьому, виходячи із Законів № 213-8 і № 911-8, обмежується виплата пенсій працюючим пенсіонерам, пенсія яких перевищує 150 % прожиткового мінімуму, який встановлений для громадян, які втратили працездатність. Нагадаємо, на сьогодні прожитковий мінімум для таких осіб становить 1074 грн, отже, оподатковується пенсія в розмірі вище 1611 грн. Згідно із законодавством виплачується 85 % розміру пенсії, але не менше 150 % розміру зазначеного мінімуму.
Не поширюється обмеження щодо виплати пенсій працюючим пенсіонерам, які є інвалідами I і II груп, інвалідів війни III групи та учасниками бойових дій, особам, на яких поширюється дія пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: