Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення та повідомляється наступне.
Підрядник відповідає за дефекти здійсненої роботи, якщо їх було виявлено в межах гарантійного строку.
Згідно з ч. 4 ст. 884 ЦК України, у випадку виявлення впродовж гарантійного строку недоліків замовник має заявити про це підрядникові у розумний строк після їх виявлення.
Замовник зобов'язаний негайно повідомити підрядника про виявлені недоліки. Виконання цього обов'язку дозволить підряднику спільно з замовником зафіксувати виявлені приховані недоліки та вирішити самостійно на принципах добросовісності та розумності пов'язані з цим спірні питання.
Якщо підрядник відмовляється спільно з замовником зафіксувати їх, останній може це зробити із залученням третіх осіб.
Згідно з ч.2 ст. 884 ЦК України підрядник відповідає за дефекти, які було виявлено в межах тривалості гарантійного строку, якщо підрядник не зможе довести, що дефекти відбулися з причин:
- природного зносу об'єкта, певної його частини;
- неправильної експлуатації об'єкта або внаслідок застосування некоректних інструкцій стосовно експлуатації об'єкта, які були розроблені замовником самостійно або шляхом залучення замовником інших осіб;
- неналежного ремонту об'єкта, який здійснив замовник самостійно або залучав до цього третіх осіб.
Отже, Вам потрібно зв’язатися з підрядником та повідомити йому про дані факти спершу по телефону.
Крім того, для фіксації даних недоліків Ви маєте:
- самостійно зробити фото виявлених недоліків (добре, якщо на фото буде вказуватися також дата, час здійснення зйомки).
Також Ви можете:
- разом із підрядником, який прибуде до Вас для усунення недоліків, скласти акт про виявлення недоліків або іншим чином письмово зафіксувати дані недоліки;
- якщо підрядник не прибуде для усунення недоліків найближчим часом, можете скласти у довільній формі документ, у якому буде вказано, коли і як Ви виявили недоліки, а також бажано на даному документі поставити підписи Вашим сусідам (від 2 осіб), що станом на …(дата)… недоліки …(які саме недоліки?)…об’єкту … наявні, підрядником не усунуті.
Якщо підрядник виявиться недобросовісним контрагентом, можливо, виникне необхідність звертатися до суду.
Для цього варто перестрахуватися та зібрати додаткові докази, зокрема: якщо після того, як по телефону зв’яжетесь із підрядником, Вашу проблему проігнорують, не прибудуть для усунення недоліків, варто скласти у письмовій формі повідомлення про виявлення недоліків, додати до нього фотографії та надіслати підряднику цінним листом з повідомленням про вручення.
У такому разі у Вас буде підтвердження факту повідомлення підрядника про виявлення недоліків у розумний строк.
Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: