ПОТРІБНА ПОРАДА ЮРИСТА?

ЗАМОВТЕ КОНСУЛЬТАЦІЮ В BITLEX

Замовити консультацію

Я купив запчастину на автомобіль. Вона робоча, але на мій автомобіль не підійшла. Я виставив її в інтернет на продаж. У мене без всяких питань її купили. (Не уточнюються деталі про розміри). Надіслав поштою. Її оплатив покупець і забрав. Через 3 дні мені передзвонює покупець і каже, що хоче її мені повернути. Йому вона спочатку не підходила (як він сказав по телефону), а потім сказав, що вона несправна. Сказав, що мені її вишле і кинув трубку. Як мені вчинити правильно? Я впевнений, що вона робоча і боюся, що він мені пришле якусь свою несправну деталь. На жаль, фото своєї запчастини я не зробив. Я маю право не приймати її назад?

Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення і повідомляється таке.

По суті укладений між Вами і покупцем договір є договором, укладеним на відстані. Але оскільки в розумінні Закону України «Про захист прав споживачів» продавець - суб'єкт господарювання, який згідно з договором реалізує споживачеві товари або пропонує їх до реалізації, ми не можемо поширювати положення цього закону на цю ситуацію. Тому можемо обмежитися загальними положеннями про купівлю-продаж, які викладені в Цивільному кодексі України.

За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Відповідно до статті 673 ЦК України продавець зобов'язаний передати покупцеві товар, якість якого відповідає умовам договору купівлі-продажу. У разі відсутності в договорі купівлі-продажу умов щодо якості товару продавець зобов'язаний передати покупцеві товар, придатний для цілей, для яких товар такого роду звичайно використовується. У Вашому випадку - це відповідні технічні характеристики і технічні вимоги.

Згідно зі статтею 679 ЦК України, продавець відповідає за недоліки товару, якщо покупець доведе, що вони виникли до передачі товару покупцеві або з причин, які існували до цього моменту. Таким чином, обов'язок доведення покладається саме на покупця, і саме той повинен довести, що переданий Вами товар містив ті чи інші недоліки.

Радимо Вам поки не робити ніяких дій. Якщо покупець хоче повернути гроші за покупку - він може це зробити тільки через суд, але і цей варіант для нього вкрай малоймовірний, тому що йому потрібно буде довести Ваш умисел на те, щоб продати йому несправну деталь.

У той же час, з огляду на те, що Вами товар продавався з використанням мережі Інтернет, слід ознайомитися з Умовами, які викладені зазвичай на відповідному сайті. У них прописуються правила укладання угод, особливості відповідальності сторін. Тому рекомендуємо Вам зазначити сайт, який Ви використовували для продажу деталі (наприклад, OLX), описати, чи спілкувалися Ви з покупцем щодо деталі, або листувалися з ним, або надсилали фотографії, а також про терміни - коли був укладений договір, коли покупець заявив про недоліки і має намір повернути товар. З урахуванням цих даних ми зможемо дати точну оцінку Вашої ситуації і забезпечити для Вас кваліфіковану професійну юридичну допомогу.

Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: