ПОТРІБНА ПОРАДА ЮРИСТА?

ЗАМОВТЕ КОНСУЛЬТАЦІЮ В BITLEX

Замовити консультацію

Після закінчення коледжу (4 роки) я вступила на 3 курс інституту (бакалавр), провчилася 2,5 роки в інституті. За 1 семестр заплатили 2880 грн (на наступний день після підписання договору), через пару тижнів мене перевели на бюджет, гроші мені не повернули, а попросили написати заяву на благодійність, мотивуючи, що так гроші швидше повернуть. Після успішного захисту диплома і закінчення терміну навчання (31.01.2016 р.) диплом не видали. Я вступила на спеціаліста в той же інститут, так як без диплома в інший інститут я вступити не могла. Первинною причиною невидачі диплома були проблеми зі зміною прізвища (документи на зміну прізвища я передала в деканат відразу ж після отримання паспорта і свідоцтва про шлюб на руки), інститут не міг зробити замовлення дипломів, так як у мене інше прізвище. Тепер виникла наступна проблема - необхідно заплатити за семестр спеціаліста 3700 грн, тому що мені не видадуть документи. Спочатку я не внесла всієї суми, а поклала на рахунок 350 грн. Після всіх цих проблем з дипломом я прийняла рішення покинути даний інститут, але заяву не написала відразу. А зараз мені виставляють рахунок і відмовляються віддавати документи.

Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення і повідомляється таке.

Про благодійництво. Відповідно до Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» благодійним пожертвуванням визнається безоплатна передача благодійником коштів, іншого майна для досягнення певних заздалегідь обумовлених цілей благодійної діяльності відповідно до Закону.

Благодійним грантом визнається цільова допомога у формі валютних цінностей, яка повинна бути використана одержувачем протягом строку, визначеного благодійником. Суми валютних цінностей благодійного гранту, цільове використання яких не відбулося протягом строку, визначеного благодійником, підлягають поверненню благодійнику як поворотна фінансова допомога. Зміна цілей і порядку використання благодійного пожертвування можлива за згодою благодійника або його правонаступників, а також на підставі рішення суду або в інших випадках, визначених законом або угодою з благодійником.

У постанові Кабінету Міністрів № 1222 від 4 серпня 2000 року «Про затвердження порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування» зазначається, що благодійні внески можуть надходити в благодійний фонд установи на рахунок «Суми за дорученням» через банківську установу.

Благодійні внески не можуть заміняти плату за надання установами і закладами платних послуг за переліками, визначеними в установленому порядку.

Цільове призначення платежу має значення. Якщо в призначенні платежу було вказано просто «благодійний внесок» - це значить, що Ви «подарували» кошти навчальному закладу, і в такому випадку їх повернути неможливо. Якщо призначення внеску було «цільове», то Ви маєте право вимагати звітності, а в разі відсутності досягнення мети - вимагати повернення грошей.

Про розірвання контракту. Питання оплати вартості навчання і повернення коштів у разі відрахування регулюються договором, який укладався з університетом при вступі. Оскільки в договорі прописано, що плата за навчання в разі відрахування студента з певних причин не повертається, це не буде порушенням, адже такі умови були узгоджені під час підписання договору.

Тому радимо уважно прочитати договір і в разі, якщо там передбачено право і умови повернення коштів за навчання, звертатися до університету з вимогою повернення коштів. У разі відмови гроші можна повернути в судовому порядку.

Відповідно до статті 46 Закону України «Про вищу освіту» студент будь-якої миті може бути відрахований з університету за власним бажанням. Що стосується плати за навчання в разі відрахування, то ці питання визначаються умовами договору про навчання (контракту), що укладається між Вами і університетом при вступі. У договорі повинні бути чітко встановлено терміни оплати і порядок розрахунків у разі відрахування за власним бажанням.

Адже незалежно від того, хочете Ви цього чи ні, після укладення договору про навчання і по відрахуванню університет надає Вам освітні послуги (проводяться лекції, семінари), а тому маєте право на оплату їх вартості. До того ж, договором може бути передбачено право університету притримувати документи студента до виконання ним своїх зобов'язань по оплаті. У зв'язку з цим, забрати документи в разі відрахування за власним бажанням може бути проблематично.

Можливо, Вас зацікавлять такі консультації: